Bolletje

Bolletje

In deze case ontwikkelde RTL een concept met als doel de voorkeur voor Bolletje beschuit te vergroten.

Om deze voorkeur te vergroten, is goed gebruik gemaakt van RTL’s populaire liefdesshow ‘All You Need Is Love’ en de Q-music ochtendshow van Mattie & Marieke. Hierbij is een online video serie ontwikkeld met de centrale gedachte “Met wie zou jij een beschuitje willen eten?”. Robert ten Brink (Dokter Love) reed met de Bolletje beschuitbus door heel Nederland. In oproeppromo’s en via het ochtend radioprogramma van Mattie & Marieke werden mensen opgeroepen om aan te geven met wie zij een beschuitje zouden willen eten. In die ochtendshow bracht Robert ten Brink ook live verslag uit.

De videoverslagen werden breed gedistribueerd, via website van All You Need Is Love, RTL Boulevard, Q-music en de app en social kanalen van alle partijen. De samenwerking bleek een match made in heaven! De merkvoorkeur voor Bolletje beschuit steeg met 62% en het marktaandeel van Bolletje steeg met 3,8%.

Ad Alliance