Burger King

Burger King

Case

RTL BrandDeli, Comedy Central en BURGER KING® haken in op The Roast met limited edition WHOPPER®

In The Comedy Central Roast van 2019 was Ali B. de ‘roastee’.  BURGER KING® is als partner verbonden aan het event. Om deze partnership ook in de restaurants zichtbaar te laten zijn, werd een speciale, limited edition Roast WHOPPER® gelanceerd, in samenspraak met onder meer RTL BrandDeli, Vizeum en Comedy Central (Viacom Advanced Marketing Solutions).

De hardste grappen, pijnlijkste anekdotes en situaties waarvan je tenen gaan krommen: dat is The Comedy Central Roast. Gordon, Giel Beelen en Johnny de Mol werden de afgelopen drie jaar al hard op het rooster gelegd en in december 2019 was het de beurt aan rapper, jurylid van The Voice of Holland Ali B. Het principe is inmiddels bekend: de hoofdgast en zijn gasten mogen elkaar compleet afkraken, roasten dus.

Ultieme brand fit
BURGER KING® heeft zich in 2019 voor het eerst verbonden aan The Comedy Central Roast en dat is de ultieme brand fit. Want wie anders roast er beter burgers dan BURGER KING®? Het is een mooie samenwerking tussen vier partijen: BURGER KING®, mediabureau Vizeum, Comedy Central (Viacom Advanced Marketing Solutions) en RTL BrandDeli. ‘De basis van deze samenwerking is al voor de zomer gelegd toen de eerste gesprekken plaats vonden voor deze perfecte match. Business development manager Dyonne Brunings van RTL BrandDeli: ‘Esther van de Graaf, Marketing Manager van BURGER KING® Nederland, durft echt iets bijzonders neer te zetten. ‘We waren er eigenlijk heel snel uit: onze meest iconische burger, de flame-WHOPPER®, moest centraal staan binnen het concept.’

Als resultaat ontstond de limited edition ‘The Comedy Central Roast WHOPPER®’: een extra cheesy, extra spicy WHOPPER® – denk aan veel kaas, jalapeños die in je mond branden en ‘angry onions, alle ingredienten voor een goede roast –  met uiteraard de originele flame roasted burger van BURGER KING® als basis. Dat past goed bij de bestaande slogan ‘We only roast the ones we love’ die omgetoverd werd naar ‘We only FLAME roast the ones we love’.

Social content
De limited edition Comedy Central Roast WHOPPER® is inmiddels verkrijgbaar bij alle 67 BURGER KING® restaurants in Nederland. De komende weken wordt The Comedy Central Roast WHOPPER® geactiveerd met billboards en promo’s. Daarnaast ontwikkelde Viacom Advanced Marketing Solutions in samenwerking met RTL BrandDeli, social content met stand-up comedian, tv-presentator en Comedy Central gezicht Edson da Graça: Edson mocht als eerste al The Comedy Central Roast WHOPPER® proeven https://www.facebook.com/watch/?v=439003046818711 en omschrijft hem als ‘een no fucking mercy burger’. Hij duikt ook op aan de ingang van de BURGER KING® drive-thru waar hij mensen die aan komen rijden laat kiezen: durf je de drive-thru roast aan of neem je toch maar gewoon de ‘normale’ drive thru? De dappere mensen die voor de roast kiezen verdienen sowieso de limited edition Roast WHOPPER® én zien zichzelf terug op de sociale kanalen en het YouTube-kanaal van Comedy Central.

Social bureau Merkle bedacht een speciaal  Instagram filter waarmee gasten van BURGER KING® tickets konden winnen voor de opnames van The Comedy Central Roast of Ali B.BURGER KING® vraagt je hoe groot je mond is voor het eten van The Roast WHOPPER® en daarvan een foto te maken.

Vertrouwen
Brunings zegt dat ze een hele fijne samenwerking heeft gehad met BURGER KING®. Ook Esther van de Graaf, Marketing Manager BURGER KING® Nederland, had er veel vertrouwen in. Ze ziet BURGER KING® en The Comedy Central Roast als een natuurlijke match. ‘Onze merken passen intrinsiek heel goed bij elkaar en ik ben heel trots dat we naast deze productlancering kunnen samenwerken op het gebied van talent, content-creatie en content distributie.’

 

Ad Alliance