Burger King

Burger King

RTL BrandDeli en Burger King haken in op The Roast met limited edition Whopper

The Comedy Central Roast komt er weer aan en dit jaar is Ali B. de ‘roastee’. Burger King is dit jaar verbonden aan het event en met onder meer RTL BrandDeli werd een speciale, limited edition Roast Whopper gecreëerd.

De hardste grappen, pijnlijkste anekdotes en situaties waarvan je tenen gaan krommen: dat is The Comedy Central Roast. Gordon, Giel Beelen en Johnny de Mol werden de afgelopen drie jaar al hard op het rooster gelegd en in december dit jaar is het de beurt aan rapper, jurylid van The Voice of Holland Ali B. Het principe is inmiddels bekend: de hoofdgast en zijn gasten mogen elkaar compleet afkraken, roasten dus. Gegarandeerd hoge kijkcijfers en veel media-aandacht.

Natuurlijke fit
Burger King heeft zich dit jaar voor het eerst verbonden aan The Comedy Central Roast en dat is een natuurlijke fit. Want wie anders roast er beter burgers dan Burger King? Het is een mooie samenwerking tussen vier partijen: Burger King, mediabureau Vizeum, Comedy Central (Viacom Advanced Marketing Solutions) en RTL BrandDeli. ‘De basis van deze samenwerking is vorig jaar al gelegd toen de eerste gesprekken plaats vonden voor deze perfecte match. Business development manager Dyonne Brunings van RTL BrandDeli: ‘Het is een hele goede samenwerking geweest. Esther van de Graaf, Marketing Manager van Burger King Nederland, durft echt haar nek uit te steken en iets bijzonders neer te zetten. We waren er eigenlijk heel snel uit: de Whopper moest centraal staan binnen het concept.’

Als resultaat van de positieve gesprekken ontstond de limited edition ‘The Roast Whopper’: een extra cheesy, extra spicy Whopper – denk aan veel kaas, jalapeños die in je mond branden en ‘angry onions –  met uiteraard de originele flame roasted burger van Burger King als basis. Dat paste goed bij de bestaande slogan ‘We only roast the ones we love’ die omgetoverd werd naar ‘

Social content
De limited edition Roast Whopper is inmiddels verkrijgbaar bij alle 67 Burger King restaurants in Nederland. De komende weken wordt The Roast Whopper verder geactiveerd met billboards en promo’s. Daarnaast ontwikkelde Viacom Advanced Marketing Solutions in samenwerking met RTL BrandDeli, social content met stand-up comedian, tv-presentator en Comedy Central gezicht Edson da Graça. Social bureau Merkle bedacht een speciale Instagram filter waarmee gasten van Burger King tickets kunnen winnen voor de opnames van The Comedy Central Roast of Ali B..

Bezoekers roasten
Edson da Graça is vanaf nu tot aan de rode loper tijdens de opnames de aanjager van de campagne als reporter. Edson mocht als eerste al The Roast Whopper proeven https://www.facebook.com/watch/?v=439003046818711 en omschrijft hem als ‘een no fucking mercy burger’. Hij duikt ook op aan de ingang van de Burger King drive-thru waar hij mensen die aan komen rijden laat kiezen: durf je de drive-thru roast aan of neem je toch maar gewoon de ‘normale’ drive thru? De dappere mensen die voor de roast kiezen verdienen sowieso de limited edition Roast Whopper én zien zichzelf terug op de sociale kanalen en het YouTube-kanaal van Comedy Central.

‘We hebben voor Edson da Graça gekozen omdat hij een komisch talent is.

Vertrouwen
Brunings zegt dat ze een hele fijne samenwerking heeft gehad met Burger King. Ook Esther van de Graaf, Marketing Manager Burger King Nederland, had er veel vertrouwen in. Ze ziet Burger King en The Comedy Central Roast als een natuurlijke match. ‘Ze passen intrinsiek heel goed bij elkaar en ik ben heel trots dat we naast deze productlancering kunnen samenwerken op het gebied van talent, content-creatie en content distributie.’

Ad Alliance