Coolbest

Coolbest

Case

Om optimale naamsbekendheid en trial te genereren voor de nieuwe smoothies van CoolBest, ontwikkelden RTL en BrandDeli een campagneconcept voor Coolbest met de titel: ‘Test jij ‘m ook?’. In verschillende spots proeven verschillende doelgroepen het product en geven zij hun ‘ongesuikerde’ mening. Creatieve segmentatie zorgde ervoor dat elke doelgroep een uiting op maat te zien krijgt.

Daarnaast was een integratie in RTL 4’s primetime programma ‘All Together Now’ onderdeel van het concept. In de speciaal ingerichte CoolRoom in deze muzikale hitshow trekken de muziekexperts zich terug om te jammen en de opnames te bespreken. Met billboards, breakbumpers en commerciële promo’s met gebruiksmomenten claimt CoolBest haar positie als hoofdsponsor van het programma.

De outdoorkracht van partner Exterion Media is ten slotte ingezet om de doelgroep ook on the go, op het juiste moment, te bereiken. De positieve vibe van de TV-show en het massabereik via diverse mediakanalen zijn het drankje zeker ten goede komen! Het resultaat van deze campagne is een positieve bijdrage aan de spontane merkbekendheid en het imago van CoolBest. Door de inzet van deze campagne en extra aandacht voor de producten op de winkelvloer is de verkoop van Coolbest Smoothies met 40% gestegen!

Ad Alliance